[i5io]                                                DE LA VIL
maistre Jehan Radin, Procureur dela Ville, et maistre François L'Alement, procureur en Parlement et pro­cureur desd. Prevost et Eschevins; et, nous estant en ung Ouvrouer devant led. pillori, comparurent par devant nous Elardin Cuqueville, Henry Tanneguy, Jehan Janvier et Jehan Royer, tous vendeurs de poisson de mer, et adjournez pour veoir proceder à l'excccucion desd, lettres. En Ia presence desquelz par led. maistre Francois L'Alement, oud. nom, fut dit, en requérant l'excccucion desd, lettres d'arrcst, que le Roy, pour l'edifficacion et parachèvement du pont Nostre Dame, entre autres choses contenues esd. lettres, avoit donné et octroyé pour trois années sur le poisson de mer tant salé que non salé, c'est assavoir :
"Sur chascun letz de haren tant soret que blanc pas­sant non vendu en ceste ville et faulxbourgs de Paris, seize solz;
" Et sur le poisson de mer vendu au marché et ail­lieurs en cested, ville et faulxbourgs, six deniers pour livre.
"Lesquelles lettres d'octroy lesd. Prevost el Esche­vins auroient présentées à la Court pour icelles en­tériner; par laquelle auroit esté dit que lesd. Prevost et Eschevins, pour les causes dessusd, auroient et prandroient une année dud. octroy, qui seroit finye a la Chandeleur derrenier passée cinq cens et neuf. Et depuis et lad. année finye auroient baillé autre requeste pour du tout entériner ct acomplir le conlenu esd. lettres d'octroy qui estoit ancores de deux an­nées; ct veu par lad. Court lad. requeste, auroit esté dit (pie lesd. Prevost et Eschevins auroient et pren­draient, entre autres choses, sur led. poisson de mer, les sommes dessusd, pour une année seullement el sans plus y retourner, sur peine de dix mil livres pa­risis d'amende à prandre sur lesd. Prevost et Esche­vins en leurs propres et privez noms.
"A ceste cause, requeroit led. maistre François L'Alement que deffenses feussent par nous faictes aux vendeurs de poisson presens de n'empescher iesd. Prevost et Eschevins, ou leurs commis el dep­putez, à lever lesd, deniers, sur peine de dix mil li­vres parisis.
«Lesquelz respondirent que au regard d'eulx, ilz ne voulloient aller à l'encontre desd, lettres d'arrcst ct consentoient du tout, en tant que à eulx estoit l'excecucion d'icelles, et qu'ilz n'avoient que dire ne empescher que lesd. Prevost et Ezchevins, ou leurs commis de par eulx, re levassent lesd, deniers comme ilz avoient fait l'année precedenle.
E DE PARIS.                                                    159
" A ceste cause ne leur fut par nous fait aucunes deffenses, mais leur dismes qu'ilz donnassent con­fort et ayde ausd. Prevost et Eschevins ou leurs commis, en cc qui leur seroit possible à lever lesd, deniers; lesquelzdirentqu'ilz le feroient voulcnliers; et au surplus ordonnasmes, ce requerant led. L'Ale­ment, quc lad. année commencerait ced. jour huit"'0 dc May et fineroit à semblable jour includ cinq cens et unze.
«Et, cc fait, en la compaignie desd. L'Alement et Radin, nous transportasmes au marche où l'on vend le bestail, auquel lieu, environ Feure de neuf heures, par led. L'Alement, presens plusieurs bou­cliers lant de la Grant Boucherie dc l'Apport de Paris que autres boucheries, et pareillement des vendeurs de bestail et autre grant nombre de peuple, c'estassa-voir : des bouchers dela Grant Boucherie, Jehan Bo­quet et Bertrand Sergent ; de la boucherie de Beauvais, Macé Le Saige, Raoulin Hardouyn ct Jehan Mouflet; de la boucherie de S'Nicolas, Ythier Ringlet; de la boucherie du Temple, Estienne Bourdereau et Nicolas Boucher; et des vendeurs de bestail, Jehan Le Maire, Geofroy Croix et Jehan Dinocheau. Apres recitation faicte desd, lettres d'octroy et arrest dc lad. Court, comme il avoit faitausd. halles, ditquesurle bestail vendu oud. marché, la Court, cn entérinant lesd, let­tres d'octroy avoit permis ausd. Prevost des Marchans et Eschevins de lad. ville de .Paris prendre pour ung an seullement, c'est assavoir:
"Sur chascun beuf qui sera vendu es marchez de la ville ct des faulxbourgs ou autre partetqui entrera en lad. ville, quatre solz parisis;
"Sur chascune vache, deux solz parisis;
"Sur chascun porc, reservez ceulx de inoison ou rente, douze deniers parisis;
"Etsur chascun mouton ou veau, six deniers pa­risis.                                                   . .
"A ceste cause, requeroit led. L'Alement que com­mandement fut par nous fait aux dessusd, de obeyr au contenu oud. arrest, et deffenses sur certaines et grans peines dc n'empescher d'ores cn avant, durant lad. année, lesd. Prevost et Eschevins ou leurs com­mis à lever lesd, deniers.
"Et par les dessusd, fut dit et respondu, par la bouche dud. Dinocheau, qu'ilz ne vouloient ne ne pouvoient empescher l'excccucion dud. arrest, et que lesd. Prevost et Eschevins ne levassent lesd, deniers ti eulx octroyez, comme ilz avoient fait l'année pre­cedente , puisque c'estoit le bon plaisir du Roy et de la Court, et que de deffenses ne leur falloit point faire.